Deklaracja dostępności strony internetowej rejestracji do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach
Starostwo Powiatowe w Szamotułach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej rejestracji do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach: http://kd.powiat-szamotuly.pl/ Data publikacji strony internetowej: 2020-01 Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- niektóre informacje zostały przedstawiane w sposób graficzny,
- niektóre informacje zostały przedstawione za pomocą kolorów,
- brak tekstu alternatywnego w opublikowanych ilustracjach,
- dokumenty cyfrowe typu PDF, DOC, DOCX, ODT nie są w pełni dostępne ze względu na ich ilość oraz sukcesywne doszkalanie pracowników, co skutkuje, iż na dzień wystawienia deklaracji nie jest możliwe uzyskanie wszystkich plików w pełni dostępnych cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-04-02 Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-13 Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot wewnętrzny: Starostwo Powiatowe w Szamotułach
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Prentka, dostepnosc@szamotuly.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 61 29 28 711. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Skargi i odwołania
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Obszar wokół Starostwa Powiatowego w Szamotułach Starostwo Powiatowe w Szamotułach znajduje się przy ulicy Wojska Polskiego 4 w Szamotułach. Starostwo podzielone jest na dwa budynki. Budynek B i budynek C. Pomiędzy budynkami znajduje się dziedziniec z jednym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnością. Teren wokół budynków jest utwardzony. W niektórych miejscach jest nierówny bądź lekko pochyły, co może utrudnić np. przejazd wózkiem. Do obu budynków można wejść z psem asystującym. Na wyznaczonych stanowiskach są zainstalowane pętle indukcyjne. W Starostwie Powiatowym w Szamotułach można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest bezpłatna. Na każdej kondygnacji, w obu budynkach, znajdują się plany tyflograficzne. Budynek B Budynek B jest podzielony na dwie części, do których prowadzą osobne wejścia. Do głównego budynku B prowadzi wejście, które znajduje się pod łącznikiem budynków Starostwa i Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły. Aby wejść do budynku należy wejść po schodach. Budynek nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózku. Budynek składa się z trzech kondygnacji i nie posiada windy. W budynku B znajduje się:
- Sekretariat Starosty i Wicestarosty,
- Wydział Organizacyjny i Zarządzania Kryzysowego,
- Wydział Rozwoju i Informacji Europejskiej,
- Wydział Edukacji, Spraw Obywatelskich, Kultury, Sportu i Turystyki,
- Wydział Finansów.
- Kancelaria,
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru,
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
- Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg,
- Wydział Architektury i Budownictwa,
- Nieodpłatna Pomoc Prawna
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Inne informacje i oświadczenia
Dokładamy starań, aby publikowane treści na stronie internetowej były dostępne, a treści niedostępne będą stopniowo dostosowywane.